Succesvol verandermanagement voor gemeenten
Om inwoners zo goed mogelijk te van dienst te zijn (en blijven) en maatschappelijke, technologische en wettelijke veranderingen effectief aan te pakken zijn verandertrajecten binnen gemeenten noodzakelijk. Maar; hoe pak je zo’n complex proces aan? En wie leidt dit traject?
De ervaring leert dat het aanstellen van een verandermanager een een goede keus is. Een verbinder met kennis van (de toepassing en haalbaarheid van) lokale wet- en regelgeving. Iemand met politiek inzicht die besluitvormingsprocessen begrijpt en kan navigeren door politieke dynamieken. En tot slot; iemand die helder kan communiceren met álle stakeholders, zowel intern als extern, want uiteindelijk heb je begrip en draagvlak nodig om de veranderingen succesvol te implementeren.
Een verandermanager van Koopman & Beniers? Een slimme zet!
Als een gemeente veranderingen moet doorvoeren kan een interim adviseur, zoals die van Koopman en Beniers, een slimme zet zijn. Onze interim professionals hebben ervaring met verschillende gemeenten. Ze snappen hoe gemeentes werken, zijn snel up and running en kennen het klappen van de zweep als het aankomt op verandermanagement.
Daarnaast hebben de interim verandermanagers van Koopman & Beniers toegang tot een netwerk van andere experts, bijvoorbeeld op juridisch en financieel vlak. Zo schakelen ze snel de juiste mensen in om een specifiek probleem aan te pakken. Als je een van onze professionals inzet kun je rekenen op duidelijke doelen en een resultaatgerichte aanpak. Een leider met oog voor de kracht van een team. Iemand die kennis en inzichten deelt, zodat de teams en afdelingen na afloop van het verandertraject sterker zijn geworden.